Menținerea unei stări perfecte de funcționare a autovehiculului reprezintă prima condiție pentru un consum economic de carburant. Viteza maximă să nu depășească 85 km/h. O viteză mai mare aduce mici economii de timp, însă crește foarte mult consumul și nivelul de stres și oboseală ale șoferului.

Montarea pe cabină a proiectoarelor, goarnelor și parasolarelor exterioare influențează negativ aerodinamicitatea și duce la creșterea consumului de carburant. Conducătorul auto trebuie să fie atent la trafic, intuitiv pentru îmbunătățirea consumului, dar pe primul loc se află siguranţa circulaţiei. Instalațiile auxiliare de încălzire și răcire a cabinei în staționare ajută la reducerea consumului de carburant.

               Se recomandă folosirea tempomatului și a limitatorului de viteză cât mai des posibil. Pe lângă economia de carburant, aceste sisteme permit un condus mai relaxat pentru șofer. De asemenea, retarderul trebuie folosit cât mai mult. Defecțiuni la sistemul de frânare și presiunea incorectă în anvelope duc la creșteri importante ale consumului de carburant. O presiune mai mică în anvelope cu 0,2 bar duce la o creștere a consumului cu aproximativ 1,5l/100 km. Accelerările inutile, schimbările de viteză inutile, mai ales în rampă, mersul aproape de mașina din față sunt factori care cresc consumul. Folosirea inerţiei este foarte importantă. Astfel, nu trebuie crescută viteza în rampă iar, la coborâre, se recomandă scoaterea din pilotul automat.

               Motorul nu trebuie lăsat să meargă în gol - recomandarea producătorului este să pleci imediat. La semafoare mai lungi şi bariere, trebuie oprit motorul - cu excepția cazului în care s-a urcat o pantă. În acest caz, este recomandată așteptarea a 5 minute înainte să fie oprit.